Coming soon in the CEO Mag

Here is the place to discuss about the magazines (CEO Mag, OUM, Rhetoric, Theoric, Hebdogiciel, ... are all welcome here) and books.
User avatar
Symoon
Archivist
Posts: 2307
Joined: Sat Jan 14, 2006 12:44 am
Location: Paris, France

Coming soon in the CEO Mag

Post by Symoon »

I'm currently writing about unpublished private games (from 1985) by someone that sent me tapes to transfer. The games are classic but technically very good, I've spent some time playing them ! Once the article is published and the games released on the quarterly disk, I'll put the games online (still waiting for the explicit author's agreement for this, though!)

Also coming soon, an interview of the author of the game "Jeux Olympiques" from Micropuce.

Anyone else writing articles around ? :arrow:
Simon
User avatar
Dbug
Site Admin
Posts: 4444
Joined: Fri Jan 06, 2006 10:00 pm
Location: Oslo, Norway
Contact:

Post by Dbug »

I wonder if people on the Oric Game Club would be interested by participating to the CEO mag. After all they seem to be quite happy writing long tests and reviews of games, so why not :)
User avatar
maximus
Flying Officer
Posts: 203
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:45 pm
Location: Nimes, France

Post by maximus »

yo dears

i didn't see this topic :?

I'm at last member of CEO (sorry the pseudo is deuns but not maximus)

if i can give my contribution for the CEO, it's with a great pleasure

i only can speak about games, but i think you know that :lol:
User avatar
Dbug
Site Admin
Posts: 4444
Joined: Fri Jan 06, 2006 10:00 pm
Location: Oslo, Norway
Contact:

Post by Dbug »

Bein c'est le moment où jamais de participer, bientôt le numéro 200 du magazine !
User avatar
maximus
Flying Officer
Posts: 203
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:45 pm
Location: Nimes, France

Post by maximus »

étant tout nouveau ds votre communauté, je ne voudrais pas être lourd en proposant qq chose de dejà ressassée.

puis je vous proposer un article extrait d'un test OGC ?

ou preferez vous carrément qq chose de nouveau ?

sorry for the french :?
User avatar
Symoon
Archivist
Posts: 2307
Joined: Sat Jan 14, 2006 12:44 am
Location: Paris, France

Post by Symoon »

André sera ravi de publier un article, même s'il existe déjà sur OGC.
Ca arrive régulièrement de retrouver dans le Mag du contenu en provenance d'Internet, il n'y a donc aucun pb.

Mais que cela ne t'empêche pas d'écrire de nouvelles choses si tu as du temps libre et que tu es inspiré (je sais, c'est facile à dire ;))

J'ai qqes articles dans les tuyaux pour ma part mais très peu de temps en ce moment (test d'interfaces Joystick, ...)

(English readers: we are discussing here about articles we could write for the 200th CEO Mag)
User avatar
Dbug
Site Admin
Posts: 4444
Joined: Fri Jan 06, 2006 10:00 pm
Location: Oslo, Norway
Contact:

Post by Dbug »

maximus wrote:étant tout nouveau ds votre communauté, je ne voudrais pas être lourd en proposant qq chose de dejà ressassée.
Mouarf.
Si tous les "nouveaux dans notre communauté" étaient aussi actifs et enthousiastes, ca serait bien cool ;)
User avatar
maximus
Flying Officer
Posts: 203
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:45 pm
Location: Nimes, France

Post by maximus »

merci les gars, on va cogiter un truc avec zarach pour le 200e

bah il est plus facile d'etre actif qd on est tout frais, d'aprés ce que je lis beaucoup defendent cette passion depuis 10 ou 15 ans , encore bravo :wink:

au fait Papy et steph ont abandonné, en fait ils n'etaient pas vraiment oriciens , même pas du tout, merci de leur effort pour lancer l'OGC 1, car ils en savent des choses, mais peu sur Oric, ils sont plutot Amstrad.
User avatar
maximus
Flying Officer
Posts: 203
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:45 pm
Location: Nimes, France

Post by maximus »

CEO-MAG 200

bon hé bien aprés reflexion, je vais rediger:

- un petit plaidoyer pour mission delta, et
- un appel au defi aventure Montsegur, un jeu norsoft méconnu qui propose d'abord un défi technique:

> les TAP marchent pas (protection) > wav obligatoire
> et horreur: F9 marche pas non plus
> en plus aprés 2 ou 3 echec, le jeu te jette aussi :evil:

il y aura bien parmi les oriciens qqu'un pour résoudre ces 2 mysteres qui nuisent à l'exploitation de l'aventure ds ce chateau cathare ?

Explications détaillées ici:

> SOS MONTSEGUR

Quelle la date limite de livraison de l'article ??
mmu_man
Flight Lieutenant
Posts: 322
Joined: Thu Sep 21, 2006 7:45 pm
Location: 26000 Valence, FRANCE
Contact:

Post by mmu_man »

Il faut que je fasse un peu attention à mon compte en banque en ce moment, mais je devrais pouvoir contribuer cette année.
En attentant je peux peut-être écrire quelque chose pour le 200 sur LUnix et Contiki... c'est pour décembre c'est ça ?
Si d'ici l'alchimie j'arrive à avoir quelque chose de montrable je ferais un compte rendu...
User avatar
Dbug
Site Admin
Posts: 4444
Joined: Fri Jan 06, 2006 10:00 pm
Location: Oslo, Norway
Contact:

Post by Dbug »

If you can try to take a lot of photos, would be nice :)

Here are some photos from the Alchimie 2.

Playing Twilighte's game Zip'n Zap:
Image

Photo of the Cumana drive open - because it was overheating -:
Image
Post Reply